Monday, August 24, 2009

I want a tattoo!

The best conversations with Joram I have when I put him to bed. Today I was lying beside him (he had a very hard time falling asleep) and he came up with this (remember: He is 8 yo!!!!!)

He: Mommy, I would like to have a tattoo!
Me: Oh really?????
He: Yes, I would really like that!
Me: We can talk about that again when your 18!
He: 18 is too long of a wait, can I get it when I am 9?
Me: What kind of tattoo would you like?
He: I don't know yet. Mommy, you once talked about getting a tattoo.
Me: Yes, but I am not sure.
He: What would you get?
Me: Something about my love for my children
He: Would you get the tattoo here in Holland?
Me: Sure, where else?
He: I would go to Miami (Totally inspired by Miami Ink)

SHORT BREAK (I went downstairs for a bit, this is what happened after I came up again)

He: mommy, I know what kind of tattoo I want
Me: Tell me all about it (very patiently said, it was 9.30 pm, Arrrghhhhhhh)
He: I want a Pokemon kind of tattoo (and he mentioned a name, no idea which one)
Me: Sounds really cool (same patience as before, LOL)
He: I made a drawing that I can take along to Miami................

And then he finally went to sleep. I scanned the drawing and posted it in this post.

De meest fascinerende gesprekken heb ik met Joram als ik hem naar bed breng. Vandaag lag ik even bij hem (hij had moeite met in slaap vallen) en toen kwam hij met het volgende (Let wel: Hij is 8 jaar!)

Hij: Mama, ik wil een tatoeage
Ik: Echt waar???????
Hij: Ja, dat wil ik echt!
Ik: Daar praten we nog wel eens over als je 18 bent!
Hij: 18 duurt nog heel lang, kan het ook als ik 9 ben?
Ik: Wat voor tatoeage zou je dan willen?
Hij: Dat weet ik nog niet. Mama, jij hebt het ook wel eens over een tatoeage gehad.
Ik: Maar ik weet het nog niet zeker.
Hij: Wat voor een zou je dan willen?
Ik: Iets over de liefde voor mijn kinderen
Hij: Zou je die dan hier in Nederland nemen?
Ik: Waar anders?
Hij: Ik zou naar Miami gaan (helemaal geinspireerd door Miami Ink )

KLEINE PAUZE ( Ik ging even naar beneden en toen ik weer boven kwam gebeurde er dit)


Hij: Mama, ik weet wat voor tatoeage ik wil.
Ik: Vertel eens (Gezegd met heel veel geduld, het was 21.30 uur, aaarghhhhh)
Hij: Ik wil een tatoeage van Pokemon (en hij noemde een naam, maar ik weet niet meer welke)
Ik: Dat klinkt gaaf (gezegd met dezelfde heoveelheid geduld!)
Hij: En ik heb een tekening gemaakt om mee te nemen naar Miami......................

En eindelijk ging hij slapen. Ik heb de tekening gescand en hier als afbeelding bijgevoegd.

1 comment:

  1. what a cute little boy..thanks for sharing..take care..

    ReplyDelete