Sunday, February 28, 2010

Carnival in Eindhoven as Oompa Loompa / Carnaval in Eindhoven als Oompa Loompa


Even though DH and myself our not originated in the South part of our little country we do have a little boy that has been living here ever since he was one-and-a-half and grew up with Carnival. Every year DS Joram and I go to the parade downtown and he loves to catch candy and medals that are trown into the audience. It is always fun to see people (from baby to seniors) all dressed up in the most weird and original costumes. Somehow Joram always picks out a costume that is different from the rest. He never wants to be a popular animated figure or something else trendy.

This year he and his friend Vince came up with the idea top become an Oompa Loompsa (You know, from Willy Wonka, Charlie and the Chocolate factory) They wanted to be the original ones, so not the ones from the new movie with Johnny Depp. But how the heck are you going to get costumes and wigs like that? Well, lucky enough Vince's mom, Linda is very very handy with the sewing machine and she made the costumes. The shoes were bought pink and were spraypainted white and the wigs were yellow and spraypainted green. The final result was sooooooo cool. Too bad we had to skip this years parade because it was so cold.
At Let's Scrap this weeks sketch was perfect for the one photo I took from Joram and Vince. This is what I came up with:

Cardstock: Bazzill
The little tag was printed from a image on the internet (the original movie poster) and the title was cut with my good friend the Silhouette.



Ondanks dat manlief en ikzelf helemaal niet uit het zuiden van dit kleinel landje komen hebben we wel een jongetje van negen die hier al woont sinds die anderhalf is en dus opgegroeid is met Carnaval. Ieder jaar gaan Joram en ik naar de optocht en hij vindt het dan vooral geweldig om al het snoep en de medailles te vangen die in het publiek worden gegooid.
Ik vind het vooral erg leuk om al die mensen (van babies tot ouden van dagen) uitgedost te zien in de meest rare en originele kostuums.
Op een een of andere manier wil Joram altijd een kostuum wat anders is dan de rest. Hij kiest nooit voor een populaire held of iets anders trendy.
Dit jaar hadden hij en zijn vriend Vince bedacht dat ze als Oompa Loompa zouden gaan (Uit Charlie en de chocolade fabriek). En dan niet de Oompa Loompa's uit de laatste film met johnny Depp, maar de originele uit de film met Gene Wilder. Maar hoe kom je in vredesnaam aan kostuums en pruiken die er zo uitzien?
De mazzel is dat Vince zijn moeder, Linda, erg erg handig is met de naaiamachine. Zij heeft de kostuums gemaakt, de schoenen waren roze en zijn wit gespoten en de pruiken waren geel en zijn groen gespoten.
Het eindresultaat was echt helemaal geweldig. Jammer dat we dit jaar de optocht hebben moeten overslaan omdat het zo koud was.

De sketch van deze week bij Let's Scrap was echt perfect voor een van de foto's die ik van de knullen had gemaakt. Dit is het geworden:

Cardstock: Bazzill
Het labeltje was geprint van een plaatje op het internet en is de originele filmposter en de titel heb ik gesneden met mijn goede vriend de Silhouette.

1 comment:

  1. MaartjeG23:08

    Hallo,

    Mijn naam is Maartje en ik wil me deze carnaval erg graag als Oompa Loompa verkleden. Nu zag ik hier op uw blog de perfecte outfit als Oompa Loompa. Mijn vraag is hoe u hier aan bent gekomen. Want ik ben al tijden op zoek naar zo'n pak maar dat is nergens te vinden.

    Met vriendelijke groet,
    Maartje

    ReplyDelete