Wednesday, October 06, 2010

Home made Halloween banner / Zelfgemaakte halloween slinger

I was looking for a layout to make and I came across a sketch from Let's Scrap with a banner on it and all of a sudden I found my inspiration: I was going to make a Halloween banner. The pennants were handcut out of chipboard that I have collected over the years (See, never throw anything out, you'll need it in the long run). I still had a cardstock Halloween stack and some embellishments, rub-ons and felt so nothing could have stopped me.

I love how it turned out. The pennants are about 8" high. I cut straight pennants out of the chipboard and covered them with cardstock which I used my border punch on. It took me a while to get the hang of the measurements of the cardstock BEFORE punching the border but I figured out a really neat little trick. I'll post that later with some pics.

Patterned paper: K and Company
Stickers: K and Company
Misc: Felt, Ribbon, chipboard


Ik was inspiratie aan het opdoen voor een layout en vond deze in een sketch van Let's Scrap. Op die layout stond een vlaggetjesslinger en mijn idee was geboren: Ik ging een Halloween slinger maken. Ik had nog een blok met Halloween papier, rub-ons en wat andere dingen dus dat moest het probleem niet zijn. De vlaggetjes zijn gesneden uit karton wat ik door de jaren heen heb verzameld (Zie je, nooit iets weggooien, het kan altijd van pas komen)

Ik vind ze echt helemaal leuk geworden. De vlaggetjes zijn ongeveer 20 cm hoog. Ik heb ze gewoon recht uit het karton gesneden en ze vervolgens beplakt met dessinpapier dat ik eerst weer met een randpons had bewerkt. Ik ben heel lang bezig geweest om de juiste maat van het papier te krijgen VOORDAT ik het ging ponsen, maar het er uiteindelijk een heel handig foefje voor bedacht. Dat zal ik later plaatsen.
Dessinpapier: K and Company
Stickers: K and Company
Overig: Vilt, lint, chipboard

1 comment:

  1. wow..you really hit the mark with the choice of colours..fab..

    ReplyDelete