Tuesday, April 22, 2008

Rub-ons

In de wereld van het scrappen noemen we het rub-ons. In het alledaagse leven doen we niet zo heel ingewikkeld en noemen we het wrijfletters (en -vormen)
In de loop der jaren heb ik aardig wat organisatietalent gekregen wat betreft het scrappen en ben over het algemeen erg tevreden over het resultaat. Ik heb alleen altijd ruzie gehad met mijn rub-ons (wrijfletters en -vormen dus) Eerst bewaarde ik ze in een tijdschriftenhouder. Dat werkte niet en toen ben ik ze in een map met insteekhoezen gaan bewaren. Dat ging op zich prima, alleen werd ik gek van het bladeren door die mappen om de juiste rub-ons te vinden. En als ik dan eenmaal de juiste gevonden had deed ik de map weer dicht en kon dan van voor af aan beginnen als ik ze weer terug wilde stoppen. Dat moest dus anders! Uiteindelijk heb ik een (uittrekbare) harmonicamap gekocht (Creative Memories Expandable File Mate) Deze heeft verschillende vakken met daarin allemaal tabmappen. Ik heb mijn rub-ons georganiseerd op thema (alfabet, kinderen, spreuken, decoratief, kerstmis, seizoenen, vakantie etc.) Ik hoef dan alleen maar de map eruit te halen en open te vouwen en heb mijn rub-ons gevonden! Ik heb dit systeem nu een paar weken en moet zeggen: Het bevalt me prima! Het kan ook trouwens een prima systeem zijn voor het opbergen van stickers.

Een laatste tip: Om te zorgen dat het achtervel niet van mijn rub-on afvalt niet ik die altijd vast.

Over the last couple of years I've become pretty creative when it comes to scrapbook organizing. Overall I am pretty happy with how I have organized my stash. The one thing I have been fighting with for a couple of years: My rub ons. I started with storing them in a magazin holder. That did not work out; they got bended and got stuck to eachother. After that I kept them in a binder (letter size) with sheet protectors. That was not bad until I needed a sheet: I had to flip through the entire binder to find one. When I finally found the one I needed I closed the binder and could start all over again when I was going to put it back. Something had to be changed here! A couple weeks ago I bought an expandable file folder (Creative Memories Expandable File Mate) It has different sections with loose file folders. I organized my rub-ons theme wise (Alphabet, decorative, numbers, kids, christmas, quotes and so on) Now I just have to take the file folder out and there are my rub-ons. So far: This is a great way of storing your rub-ons. It could very well work for stickers too! One last tip: To make sure that the paper backing of the rub ons stays in place, I staple it to my rub-ons.

No comments:

Post a Comment