Friday, June 13, 2008

Lint opbergen / Ribbon storage

Zoals ik al eerder schreef is het organiseren en opgeruimd houden van mijn scrapkamer een project op zich. Er komen zoveel nieuw producten bij die iedere keer weer een plekje in mijn kamer vragen. En natuurlijk is er geen enkele fabrikant die eens met een ander afstemd over bijv. de maten van de stempels of verpakkingen in het algemeen. Maar dat is waarschijnlijk een eindeloze discussie. En opbergmateriaal verkopen voor het scrappen is natuurlijk ook lucratief.

Ik heb heel lang mijn lint opgeborgen aan van die ouderwetse wasknijpers (te koop bij bijv. goede hobbyzaken, er worden nog steeds poppetjes van gemaakt). Dat werkte prima. De korte stukjes die ik over had verdwenen in een glazen pot op mijn werkblad. Maar in de loop der tijd werden de hoeveelheid lintjes alleen maar groter en ik kocht er geen knijpers meer bij. Er kwam een tweede glazen pot (eigenlijk een vaas) die zoetjes aan gevuld werd met lint. Maar als ik dan lint uit die pot nodig had begon het gevecht: Alles zat in de knoop en hoe vond ik het goede lintje zonder alles over mijn werkblad heen te spreiden. Niet echt ideaal dus. Een paar weken geleden was ik oude kleding aan het verzamelen (als je nieuwe koopt, moet je ook eens wat wegdoen, die kast wordt zooooo vol) en kwam twee hangertjes tegen waar in de winkels de stropdassen op hangen. Mijn radertjes sloegen op hol en het idee was geboren: Daar moesten mijn lintjes aan hangen. Er zijn vergelijkbare systemen voor linten opbergen op de markt: Maar dit kostte NIETS! Ik denk dat ik nog maar een een paar stropdassen ga kopen voor Richard........ Jammer dat ie ze niet draagt, ik ga het toch eens vragen in de winkel!

As I wrote before: Keeping your scrap studio clean and organized is a returning task and a project on its own. So many new products are launched every time and no manufacturer is asking the other how big his stamps are, or packaging size in general. And selling scrapbook organizing supplies is booming business. For a long time I wound my ribbon on those old fashioned clothespins (you can buy those in craft stores, they are used to make mini dolls) The little pieces I had left I put in a glass jar on my working space. Over time the amount of ribbons I own grew bigger and bigger and I did not buy any clothes pins anymore. Another glass jar (actually a big vase) was put on my working area to store those ribbons. The fight started when I needed a piece of ribbon. Everything was tangled up and how on earth did I find that one peticular ribbon I needed without spreading them over my desk? Not a very good organizing system. A couple of weeks ago I was cleaning out our linen closet (When you buy new clothes you need to get rid of some too) and I found two little hangers that were used in stores to hang mens ties on. And my brain got working and I had my ribbon storage. There are comparable systems on the market, but this one is FREE! I think Richard needs more ties............ Too bad he's not wearing them. I think I will be heading to the store and ask for some.

No comments:

Post a Comment