Sunday, June 22, 2008

Toch nog de gele band / The Yellow belt after all

Twee weken geleden is Joram gezakt voor zijn Taekwondo examen voor de gele band. Het herexamen is officieel volgende week zaterdag. Nu heeft Joram de pech dat ie volgende week ook moet afzwemmen voor zijn C diploma. Gisteren had hij zijn wekelijkse training voor taekwondo en aan het eind kon hij nog even oefenen voor zijn examen. Een van de leraren kwam naar mij toe en zei dat Joram nu helemaal klaar was voor zijn examen volgende week. Toen zij hoorde dat hij volgende week niet kon ging ze kijken of er genoeg examinatoren aanwezig waren en of Joram dan nu zijn examen kon doen! Dat kon! Geen tijd om nerveus te worden dus.................... Toen ze kwamen vertellen dat hij nu examen mocht doen vlogen de zenuwen over zijn gezicht. Toch deed Joram zijn figuren geweldig en slaagde dus voor zijn examen. Maar door het spontane van dit geheel had ik natuurlijk geen camera bij me, ook niet de camera van mijn telefoon, die lag thuis aan de oplader. Dus geen foto's van dit heuglijke feit, maar wel de gele band gehaald!

Two weeks ago Joram failed his taekwondo exam and did not get his yellow belt. The next time he can redo this exam is next saturday. Unfortunately Joram has to swim for his third swimming diploma at the same time. Yesterday he had his taekwondo practise and at the end he had some extra time to practise his figures for his exam. One of the teachers came up to me and told me Joram was all ready for his exam. When I told her that he could not make it next week she right away started looking and arrange enough examiners so he could do his exam right away. It was possible. So no time for Joram to be nervous. When they came and told him that he could do his exam right now you could see the tension coming over his face. But Joram performed his figures great and passed his exam. But because of the spontanious action I have no pictures of this event. I did not even have my cell with me, it was charging up at home. So no pictures but Joram does have his yellow belt!

No comments:

Post a Comment